Wednesday, October 30, 2019

Sihir - Relapsed

Kira-kira 12 tahun lalu, Boss 'kehilangan' 6 bulan dari hidupnya akibat disihir. (Saya ada tulis di sekitar tahun 2007/2008). 

Alhamdulillah, berkat doa dan usaha yang tidak putus dari keluarga dan sahabat handai, Boss sembuh sedikit demi sedikit dan kembali menjadi dirinya sendiri.

Sejak akhir 2018, kami sibuk berniaga di Singapura, mencari jalan mendapatkan wang lebih kerana pertukaran wang. Bisnes memang rancak walaupun penat dan agak sukar. Hasil yang kami perolehi memuaskan hati. 

Last kami berniaga di sana seminggu sebelum raya. Boss pulak duduk sana sepanjang bulan puasa.

Lepas raya, jualan di kedai makin haru. Kami rasa susah sangat nak bergerak. Ditambah dengan dua tiga ujian lain, terus terang, kami hampir putus asa. 

Allah Maha Besar. Dia mendengar setiap bisikan di hati kita.

Satu hari saya dapat wasap dari Puan N. Suami beliau, Encik A adalah salah seorang perawat yang membantu Boss 12 tahun lalu. Puan N beritahu yang mereka ada di kedai kami sedang tengok-tengok batu. Entah kenapa En A begitu bersungguh-sungguh mahu datang. 

Kata Puan N, En A mahu bertemu kami selepas 20 minit berada di kedai. "Ada yang tak kena". Itu saja jawapan En A.

Seminggu kemudiannya, kami berdua tunggu kemunculan mereka. Subhanallah. Hampir 12 tahun tidak bertemu, banyak yang dibualkan.

Boss yang sedang melayan pelanggan tidak sempat bercakap dengan En A, tapi pandangan En A tetap kepadanya.

"How are you with him, Suria?"

Saya faham maksud En A.

"Lately ni dia selalu mengigau. Semalam dia cubit I sekuat2nya dalam tidor. Selalu juga meraung-raung macam dikejar. Bila I gerakkan dia suruh mengucap, baru okay. Mimpi serigala la, hantu la."

"Hmmm..."

Selepas pelanggan beredar, Boss pun duduk depan En A. Dia mengadu badannya gatal-gatal, merenyam macam banyak semut, terutama waktu nak solat. Tiap malam dia mimpi entah apa-apa.

En A minta Boss duduk depan dia dan minta izin untuk urut sikit. Baru kena pegang di bahu, Boss dah sendawa bertalu-talu, dan hampir muntah di situ.

En A kata, "Naha, you dah kena lagi sekali. Racun yang ada dalam badan you ni. I don't know who does this and why, but, insyaaAllah your family is safe. Berubatlah."

Terkedu kami. Terus-terusan beristighfar. 

Keesokannya, kami ke rumah En A bersama barang-barang yang diperlukan untuk rawatan. Mudah saja caranya, mandi, solat, zikir, baca Quran. 

Seminggu Boss ikuti dengan penuh tawaduk perawatan tersebut. Alhamdulillah, kali ini ianya lebih ringan dari yang dulu.

Boss masih teruskan pengisian hatinya dengan amalan perawatan. Ia sesuatu yang menyamankan. Malam-malamnya berganti dengan mimpi yang lebih indah. Namun, ada yang terus terpahat di fikiran.

"It seems that this is from the same person. A woman. Perhaps you have wrongly stepped on her feet or you have accidentally belittle her or maybe your promise has made her suffer. Only Allah knows, but from the way she or he did it onto you, they want you to die, slowly. They hate to see you smile. They don't want you to be happy and successful. They are really sick and full of hatred. Pray hard, Allah Maha Mengetahui. He tests you coz He knows you can handle. You are strong. Your inner strength has helped you a lot. Istiqomah in doing so. I can only help in certain ways."

😭😭😭😭

Hanya padaMu kami meminta pertolongan Ya Allah.

No comments: