Monday, June 16, 2014

Kehilangan....pedihnya.

Ku mengerti
Perpisahan ini
Bukan kerana kau membenci




Liza... Kau satu antara beribu sahabat yang aku miliki. Kini kau pergi...tinggalkan aku bersama kenangan yang tak mungkin akan terpadam dari ingatanku. Beratnya jemariku untuk menulis tajuk ini.... Airmata deras mengalir tanpa henti... Asyik ku terbayang wajahmu....

9 Mei 2014, tarikh yang memisahkan kita. Selepas berjuang sekian lama menghadapi kesakitan yang bertambah dari hari ke hari, akhirnya kau pergi jua....

Akan ku genggam erat kasih sayang antara kita. Akan ku abadikan dalam doaku namamu setiap hari, wahai sahabat. Ketulusan hatimu, keikhlasanmu, kejujuranmu... Tiada satu pun yang akan membuat aku membencimu... Tidak mungkin sama sekali.

Aku amat menyayangimu. Dengan sepenuh jiwa dan ragaku. Kita bersama di kala suka, duka, gundah dan gulana. Kita harungi hidup ini bersama. Zaman kanak-kanak, zaman remaja, zaman dewasa... Engkau dan aku....bersama Dading, Adim dan Janie....

Kau pergi...kerana Allah menyayangimu. Kau tinggalkan keluarga yang masih perlukan perhatianmu. Kau tinggalkan aku yang masih mengharap dapat meluahkan keluh kesahku di kala hatiku berduka... Tiada lagi kan ku tatap senyuman manismu, usikan sinismu, sindiran tajammu...

Liza.

Tenanglah kau di sana... Aku sayangkan kau. Dan kau tahu itu.

No comments: