Monday, December 21, 2015

Selamat Datang 2016

Setahun lagi berlalu meninggalkan kita. Banyak kenangan di setiap ruang kehidupan. Pahit hari ini mungkin manis di hari esok. Siksa hari ini mungkin bahagia di hari esok. Begitulah kitarannya.

2016 akan hadir dengan seribu satu persoalan di minda. Apakah ia lebih membahagiakan dari tahun-tahun sebelum ini? Doanya begitu.

Impian anak kampung ini masih sama seperti impian Cinderella. Mahukan kebahagiaan hingga ke akhir biarpun di usia senja ini pengalaman membuktikan sebaliknya. 

Solat dan doa.

Selain itu, teruskan memberi kepada sesiapa sahaja. Siapa kita untuk tahu siapa yang mendoakan kita dan siapa kita untuk tahu doa siapa yang Allah mahu perkenankan.

Doa kudus di ambang 2016 -

Ampuni dosa-dosaku. Terimalah taubatku. Ampuni dosa kedua orangtuaku, suami dan anak-anakku, kedua mertuaku, kakak-kakak, abang-abang dan adik-adikku, biras-biras dan ipar-iparku, sahabat-sahabatku, guru-guru, pensyarah-pensyarah dan ustaz ustazahku, datuk-datuk dan nenek-nenekku, ibu bapa saudaraku, sepupu-sepupuku, jiran-jiranku, mereka yang memusuhiku dan sekelian umat Muhammad Ya Allah.

Limpahi kami dengan rahmatMu, kasih dan sayangMu, rezekiMu, kesihatan yang baik dan rezeki halal yang melimpah ruah.

Makmurkan kehidupan kami, lepaskan kami dari bebanan hutang dan semua tunggakan bayaran. Mudahkan segala urusan kami dan sinarilah hidup kami dengan cahaya kebahagiaan di dunia dan akhirat.

Selamat tinggal 2015. Airmata ini ku tinggalkan bersamamu.... 


No comments: