Wednesday, April 19, 2017

Perniagaan Takaful

Selain menguruskan perniagaan sebagai Pengedar Negeri produk Parluv, Boss juga meneruskan usahanya sebagai ejen takaful am dan keluarga dengan Zurich Takaful di bawah NMZ Risk Management.

Tidak mudah untuk memulakan sesuatu di tempat baru. Tidak ada yang dikenali, nak main terjah saja maknanya cari pasal. 

Boss sertai jaringan usahawan Muafakat Johor (JUM) untuk menambahkan kenalan di samping mencari peluang perniagaan.

Setakat ini sudah ada syarikat yang membeli polisi dari Boss. Tak banyak amaunnya, tapi kami pasti ia akan bertambah hari demi hari. Yang penting, kami teruskan usaha keras tanpa jemu.

Banyak faedah yang keluarga kita akan perolehi jika kita memiliki polisi takaful ini. Antaranya ialah sebagai pengganti pendapatan. Bayangkan kemungkinan kita kehilangan pekerjaan akibat sakit yang tidak memungkinkan kita cergas bekerja - seperti sakit jantung, stroke, kanser, buah pinggang dan macam-macam lagi. Nauzubillah. Moga dijauhkan kita dari semua penyakit tersebut. Namun kenyataannya setiap hari kita mendengar ada ahli keluarga kita yang sedang menderitai penyakit-penyakit tersebut, tak kira usia.

Sekurang-kurangnya, pendapatan kita tidak akan terjejas. Anak-anak masih berpeluang melanjutkan pelajaran ke peringkat tinggi, rumah, kereta dan belanja bulanan masih boleh dilunaskan, belanja perubatan masih boleh dibiayai. Yang paling penting, simpanan tidak terusik. Andai kita pergi tinggalkan keluarga, duit takaful tidak akan difaraidkan jika kita pilih untuk jadikannya sebagai hibah. Tidak lah merana anak-anak dan isteri nanti. Bab susah, tiada siapa mahu membantu. Bila aa sedikit harta, semua pakat menuntut hak. Ia sering terjadi. Bukan sesuatu yang asing.

Perlindungan takaful juga merangkumi rawatan hospital (medical card), kemalangan diri dan harta benda serta  hilang upaya.

InshaaAllah kami akan masukkan juga perkhidmatan wasiat dan saham amanah dalam perniagaan ini nanti. 

No comments: