Wednesday, April 12, 2017

State Distributor PARLUV

Selepas tiga bulan menetap di JB, kami mula restless. Perjalanan syarikat tidak seperti yang dirancang dan diangankan. Kami kebuntuan sumber kewangan.

Boss mula resah dan merancang untuk pulang semula ke Shah Alam untuk menguruskan kedai. Tinggallah saya dan Aman berdua di rumah kecil yang sejuk. Bersendirian tanpa dia sesuatu yang amat menakutkan. Saya kena fikir tentang satu usaha lain.

Kami mendapat peluang yang kami kira keemasan. Seseorang menghampiri dan kami menerima dengan tangan terbuka. Perjanjian ditandatangani. 

Sekian banyak wang dilaburkan. Tidak banyak buat orang lain, tetapi bagaikan segunung emas buat kami. Kami mula menjaja cerita di laman sosial, Whatssap group dan orang perseorangan.

Seorang rakan baik kami yang berniaga di Pasar Tani Larkin, Johor Bharu, menawarkan tapak niaga untuk kami mempamerkan barangan dagangan. MasyaAllah! Besar hati kami. Moga Allah kurniakan syurga sebagai ganjaran kepada kebaikannya.

Setiap Sabtu kami berpanas di pasar tani. Dalam masa sama, produk yang kami pasarkan sampai ke Kota Kinabalu, Klang, Ipoh dan Shah Alam. Bila ada aktiviti, Boss tidak lagi mengeluh bosan. Paling menggembirakan, tiada lagi rancangan untuk balik Shah Alam dan tinggalkan saya sendirian.

Kami masih dalam pencarian stokis dan ejen di seluruh negeri Johor. Pelaburan awal yang rendah untuk mendapat pulangan yang tinggi!

Nota:
Parluv adalah brand kepada dua jenis produk - minyak wangi dan set penjagaan kulit. Ada 10 bauan minyak wangi untuk lelaki dan 10 lagi untuk wanita. Setakat ini ada sabun pencuci muka dan serum dalam set penjagaan kulit.




No comments: