Wednesday, December 26, 2007

Bukan diriku

Saya bosan. Cukup bosan. Saya ada banyak benda nak buat, tapi, situasi di pejabat tidak menggembirakan langsung. Idea-idea saya terperap dalam tempurung kepala.

Saya merindui diri saya yang dulu. Bersemangat, bercita-cita tinggi, dan sentiasa menerima sesuatu cabaran dengan hati terbuka.

Masalahnya, saya berada di tempat yang salah.

Saya bukan diri saya. Suria yang 'panas' hilang lenyap...yang ada hanya Suria yang 'lembab' dan 'malas'...macam cuaca di luar... 'Cuaca' di sini..pengap.

Saya gembira di rumah. Saya lega membuat segala yang perlu di rumah biarpun sukar menghadapi hari-hari tanpa pembantu setia saya, biarpun hati saya bersedih dengan keadaan mak yang semakin membimbangkan...

Saya benci bila saya terpaksa seret kaki untuk ke tempat kerja....

Apakah ini maksudnya saya kena 'make a move'?

Yang pasti, ini bukan diriku.

No comments: