Thursday, December 27, 2007

Ketulusan Hati

Saya menerima berita gembira pagi tadi. Jimie dapat 5A 3B dalam PMRnya. Alhamdulillah. Biarpun saya teringin mendengar namanya dipanggil kerana dapat 8A, keputusan ini sudah cukup baik buatnya. Jimie langsung tidak ke tuisyen. Dia belajar sendiri, hanya dengan bimbingan guru-guru SMK Seksyen 7 yang sememangnya bagus. Di samping itu, dia cukup aktif dengan ragbinya. Dia mewakili daerah dan negeri bagi kategori bawah 18 dan bawah 15. Dia seorang pemimpin pelajar, dan dia juga memegang jawatan penting dalam Kadet Polis.

Waktu di sekolah rendah Jimie berada di kelas paling bawah dan sentiasa mendapat nombor tercorot dalam peperiksaan. Dia langsung tidak aktif dalam persatuan mahupun sukan. Dia cuma seorang perenang dan penerjun papan anjal pasukan Selangor. Satu sukan yang paling dibencinya!

Sewaktu dia di darjah enam, Jimie berubah menjadi dia yang sekarang hasil bimbingan Puan Azizah, guru kelasnya. 6 Wawasan SK Raja Muda Shah Alam tahun 2004.

Kini, Jimie adalah anak muda yang berwawasan dan bersemangat waja. Saya gembira, amat gembira sebenarnya.

Saya juga didatangi satu sms yang lebih menggembirakan. Ianya menjawab suara hati saya yang saya 'disclose' kan di ruangan ini semalam. Saya hargai yang amat sangat ketulusan hati seorang sahabat yang begitu memahami. Insyaallah, saya akan memenuhi apa yang diharapkan. Dan, saya berjanji saya akan kembali menjadi saya yang sepatutnya...

Ketulusan hati dalam memberi kasih sayang dan menghargai persahabatan seolah-olah mendapat balasannya hari ini....

2 comments:

Dalilawati Zainal said...

Congrate to Jimie n K su.

Suria Kelang said...

Rindu kat awak Dell....