Thursday, June 11, 2009

Impian

Setiap manusia punya impian. Sejak kecil kita bermimpi untuk menjadi itu dan ini dan mempunyai itu dan ini. Setelah dewasa, pelbagai yang kita jelajahi dan selalunya kita lupa pada impian yang kita pahatkan di dalam hati...

Apa agaknya impian saya sewaktu kecil? Rasanya saya selalu berangan menjadi puteri raja. Punya segala yang cantik2 belaka. Ahhh...impian anak penoreh getah yang membesar di antara pokok getah dan semak samun....

Sewaktu remaja, saya berangan untuk menjadi orang pandai. Jika saya pandai, sudah pasti saya akan berjaya memegang jawatan tinggi dan bergaji besar. Rupanya, saya tidak menjadi orang pandai...makanya, saya tidak mampu berjawatan besar dan bergaji besar...

Setelah dewasa saya bermimpi untuk memiliki itu dan ini, namun saya hanya mampu memiliki ini tanpa itu.

Kini, saya hampir tiada impian. Semuanya telah berkubur. Malah, saya sendiri tidak tahu di mana saya kuburkan impian2 saya. Saya sedang belajar mencipta impian sekarang ini. Saya ingin capai sesuatu dalam kehidupan yang semakin singkat ini. Jika saya mahu, saya pasti jadikan ia satu kenyataan. Jika saya buat, saya pasti mampu dapat!

No comments: