Thursday, July 30, 2009

Di harijadi....

Esok, saya akan melangkah ke usia yang baru. Saya mula merasa betapa tuanya diri ini, namun saya redha dengan segala yang diturunkan kepada saya.

Dalam kesibukan, saya pastikan saya dapat meluangkan masa melakukan apa yang saya suka. Hanya satu harapan saya, Tuhan terima pengorbanan saya dan ia dikira sebagai antara satu dari 3 perkara yang akan saya tinggalkan selepas saya pergi nanti - ilmu yang diamalkan.

Saya akan ke India minggu depan selama dua minggu. The ball is rolling and it is my responsibility in ensuring that the team can make the touchdown within the playing time. Sebelum ke India, saya akan habiskan dua hari bersama anak2 muda yang dambakan ilmu; hanya sedikit ini yang saya ada, dan saya akan kongsi bersama mereka. Pulang dari India, saya akan bercakap di hadapan lebih ramai anak muda, juga untuk berkongsi ilmu yang sedikit itu buat bekalan mereka.

Harapan saya di harijadi yang ke 44 ini: mudah2an Allah meningkatkan makam redha di hati saya. Saya ingin terus menjadi Suria yang membakar diri menerangi segenap pelusuk dunia ini, tanpa jemu dan kecewa, hanya redha. Saya pohon dari Yang Maha Esa kekuatan iman dan kecekalan hati untuk terus tabah menghadapi dugaan, rintangan dan apa jua yang mendatang. Saya juga pohon agar Dia terus merahmati kerukunan keluarga saya - suami yang setia dan penyayang, anak2 yang cemerlang dan tentu sekali, saya akan sentiasa menadah tangan di hadapanNya supaya diberi kemudahan, kedudukan yang tinggi dan kemuliaan - di dunia dan di akhirat.

4 comments:

LotsOfLove-Pearls said...

Salam Puan..
Cepat benar masa berlalu. Rasa seolah baru semalam saya sent Birthday wish kepada Puan..

Happy Birthday untuk esok: 01 August

Moga Panjang Umur Murah Rezeki dan Terlaksana segala Impian..

Puan is the BEST!

God Bless!

Pak Ngah: said...

:: salam... semoga sentiasa berbahagia bersama keluarga hendaknya...

Dalilawati Zainal said...

Kak Su...Selamat Hari Jadi...Semoga apa yang dihajati diperkenankan olehNya...Wah...sekarang dah ulang-alik msia-india ye? Send my regards to Dr Shan ye? Have a safe trip to India...Hanya dapat berdoa dari jauh Kak Su...

Rosham said...

Selamat hari lahir, semoga panjang umur, murah rezeki n berbahagia dunia dan akhirat. n sham nak ucapkan terima kasih banyak2 atas jasa yang tak mungkin dapat sham balas.