Tuesday, July 27, 2010

Negeri di atas awan...

Saya suka gunakan frasa ini...membina negeri di atas awan.

Jika ditanya apa maksudnya: saya tiada jawapan.

Setiap orang punya mimpi berlainan. Tanyalah kepada pasangan yang tidur sebantal dengan kita...mimpi dia memang tak sama dengan mimpi kita....

Saya sedang membina impian indah...harapnya kesampaian. Sebuah institusi pengajian tinggi yang menawarkan kelayakan profesional, yang diusahakan bersama teman-teman seperjuangan yang sehati sejiwa, dikelilingi keluarga bahagia yang punya profesion tersendiri....termasuk dalam impian saya, tinggal di'istana' saya sendiri di tanah Haram...mengagihkan kekayaan kepada insan-insan yang memerlukan...sambil saya sendiri berjuang tanpa mengenal lelah....

Bak kata kawan rapat saya: "Sebrutal-brutal manusia bernama @$#&(%^#!, dalam hatinya penuh dengan taman-taman firdausi....

Amin....Amin...Amin.... Ya Allah

No comments: