Wednesday, January 25, 2012

Aduhai....

Kenapalah ada orang sebegini dalam dunia ini? Kenapa Allah temukan saya dengan dia? Bukankah bagus jika saya dijauhkan dari bertemu dengan orang-orang sebegini?

Itulah soalan hati. Menangis dan merintih di dalam hati.

Hakikatnya, Dia lebih mengetahui apa yang terbaik buat saya. Berdepan dengan kedaan yang sukar ini bererti Allah tahu saya boleh menghadapinya. Berdepan dengan manusia bongkak ini memberi keinsafan kepada saya. Hidup ini sekejap sahaja. Tak lama lagi kita semua akan mati. Pangkat, harta, wang, keseronokan....tidak akan membantu.

Ishhh... Sabarlah hati. Ujian ini kecil sangat. Banyak lagi yang telah ditempuh. Jauh lebih sukar. Sabarlah... Pohonlah padaNya dengan solat dan sabar. Jangan hanya kerana perkara sekecil ini kita biarkan jiwa menjadi kacau...... Allah hu akbar!

2 comments:

Denna Ance Bunas said...

Thank you for this reminder mama Su. Terpana sebentar baca post ni, hit me at the right moment.... Love and miss u..

Suria Klang said...

Love you so much my dear....Wish you are sitting next to me right now....busy with your MacBook and your muka Kak Dee!