Saturday, January 2, 2016

Azimat

Kala berdepan dengan kesulitan, kita sentiasa kalah dengan emosi. Terasa keseluruhan otak dipenuhi dengan masalah. Tidak tergambar betapa sukarnya mahu menyelesaikan segala yang berlaku.

Biar sekuat mana pun hati, manusia memang dilahirkan dengan penuh perasaan. Bimbang, khuatir, resah, kecewa dan pelbagai lagi. Hamburkanlah seribu satu kata-kata semangat, hati tetap menangis.

"Bethi, whenever you feel down, lonely and sorrow, remember that He is there with you. He listens to whatever you have in your heart. Perhaps you can also call my name. InshaaAllah, I will be there, spiritually, and pray for you."

Kata-kata ini masih terngiang di telinga. Ucapan tulus seorang insan yang dianugerahkan dengan sifat ihsan dan penuh dengan kerendahan hati.

"No doubt! Verily, the Auliya' of Allah, no fear shall come upon  
them nor shall they grieve."  

Quraan:Sura Younus Ch 10 Ayat 62 

"Everytime you feel sad, grieve or fear, remember. Auliya has no fear nor grieve. He puts Allah above everything in his life. Don't worry my daughter. You are always in my prayers."

Saya bersyukur kerana dipertemukan dengannya. Biarpun kami terpisah beribu batu secara fizikal, kata-katanya sentiasa bersama saya. 

Pagi ini, saya terkenangkan beliau bukan kerana saya sedang bersedih atau kecewa. Saya berdoa beliau sihat dan dapat terus berbakti kepada dunia dan Allah izinkan saya bertemunya kembali di satu hari yang indah nanti.

Saya berazam mahu menjadikan pesanannya sebagai azimat dalam meneruskan kehidupan di dunia yang sementara ini, dengan penuh harapan saya mendapat kebahagiaan hakiki di syurga.

Maulana Hazrat Bahaudin
Hyderabad, India

No comments: