Sunday, January 17, 2016

Zain Idris

Kesan kemelesatan ekonomi makin membahang di negara kita. Alangkan mereka yang bekerja makan gaji pun merungut, apatah lagi orang berniaga.

Saya sedang merasai tekanannya. Di rumah ini, kami semua berniaga. Sakit memikirkan cara mendapat pendapatan. Belum masuk bab menambah pendapatan. Jauh lagi bab menyimpan. Apa yang diperolehi, digunakan untuk makan waktu itu juga. Tiada istilah "month-end meets". Cukup bulan nanti entah bagaimana mahu diselesaikan bayaran rumah kereta dan segala bil. Allah saja yang tahu.

Saya berdoa ditunjukkan satu cabang bisnes yang boleh memberi pendapatan harian dengan jumlah yang besar. Besar bagi saya ialah jumlah jualan melebihi RM1,000 sehari. Tolak modal dan kos lainnya, inshaAllah dapat lah menyelesaikan segala bayaran yang tertunggak.

Awal Januari kami perlu siapkan keperluan Naufal yang memulakan persekolahan di Maahad tahfiz. Beliau perlu memakai jubah ketika menghadiri kelas dan solat serta kurta ketika aktiviti luar.

Kedai-kedai biasa yang kami kunjungi menawarkan harga yang agak mahal. Saiz pula terhad buat Naufal yang terlebih sado. Ada sahabat mencadangkan sebuah tempat yang menawarkan apa yang kami cari.

Sewaktu mahu membayar jumlah belian di kaunter, kami sempat bersembang dengan tuanpunya perniagaan. MasyaAllah! Segmen ini memberi pulangan amat tinggi kepadanya. Lalu beliau sarankan kami untuk berkongsi peluang niaga ini dengannya.

Kami berbincang dengan anak-anak. Jimie teruja untuk melaksanakannya secepat mungkin. Dia hadam maksud "pendapatan hari-hari" yang kami katakan sejak kebelakangan ini. Nabil sanggup menjadi model bersama Papa. Kakak akan gunakan kepakarannya dalam menata instagram dan facebook page. Sementelah lagi kurta dan jubah yang kami dapat ini kelihatan begitu ekslusif. Kainnya cantik, potongannya hampir sempurna dan mutu jahitannya tinggi.

"Apa kata kita mulakan dengan kurta dulu? Lepas ni baru jubah."

"Beres!"

"Kejap. Apa brand name kita?"

Macam-macam nama keluar. Saya mencelah dan cadangkan kepada mereka, "guna je nama Atok dan Tok Bah. Ambik berkat."

Idris Mohd Zain? Idris Zain? Zain Idris?

Majoriti setuju dengan Zain Idris. 
Zain melambangkan lelaki berhati waja dan bersemangat tinggi juga Extrovert yang loud.
Idris pula super cool dan cukup berhemah. Introvert yang menenangkan.

Bila Jimie mula membidik lensa kameranya, gambar-gambar cantik akan terhasil. Tatkala mahu diupload ke media sosial, dia buntu.

"Ma, apa nama kurta ni? An-Nabil okay tak?"

Akak menjawab,

"Ada ke? Guna lah Al-Imran. Koleksi kanak-kanak namakan Ar-Rahman. Yang Mie suka pakai tu namakan An-Najmu. Nama korang kan?"

Maka, lahirlah koleksi Al-Imran, Ar Rahman dan An Nas setakat hari ini.

InshaaAllah akan dilancarkan tidak lama lagi An Najmu, An Nafis dan An Naufal tidak lama lagi. Kesemuanya di bawah jenama Zain Idris.

Model berusia 52 tahun kami mendapat limelight yang begitu memberangsangkan. Pelanggan mahu dilihat kacak dan muda sepertinya. 

Jimie sudah mula tersenyum.




Sahabat-sahabat boleh mendapatkannya dengan menghubungi kami di talian 017-3209050 melalui WA atau sms.

1 comment:

IBU SUNARTI DI KALIMANTAN said...

Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya dan bagi anda yg ingin seperti saya silahkan hubungi saja MBAH RAWA GUMPALA di 085==316==106==111




(((( BUKA BLO DANA GHAIB DAN NOMOR GHAIB MBAH RAWA GUMPALA ))))







Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya dan bagi anda yg ingin seperti saya silahkan hubungi saja MBAH RAWA GUMPALA di 085==316==106==111