Wednesday, September 13, 2017

iElken Pilihan Terbaik.

Kama dan Haji menerangkan secara terperinci bagaimana iElken telah membawa mereka kepada kejayaan dalam perniagaan MLM. Telah berada di pasaran sejak 22 tahun lalu, ia terbukti sebuah syarikat "homegrown" yang kuat foundationnya.

Apa yang dimaksudkan dengan kuat foundationnya?

Produk yang bermutu tinggi - most-sought-after, internationally recognised, melepasi kesemua ujian-ujian kesihatan, mampu-milik, memberi hasil terbaik seperti dikehendaki dan banyak lagi. Selain dari produk, Elken juga mempunyai pelan pemasaran yang konsisten, utuh dan amat dipercayai.

Side track sikit - ada satu MLM yang saya sertai sebelum ini, Senang cerita, sebelum kita masuk, penerangan tentang pelannya begini. Setelah kita melabur dengan membeli produk dan mula membina jaringan / network, pelannya berubah. selepas beberapa bulan, ia berubah lagi. Malah harga pakej pengenalan dan % bonus/komisen juga sentiasa berubah. Paling mengecewakan bilamana kumpulan yang saya bina bersama rakan-rakan saya dipindahkan ke upline saya dengan alasan saya sentiasa sibuk. Membership saya juga ditamatkan sebelum sampai tempohnya. (Hmm... untuk rekod, syarikat tersebut sudah berkubur tanpa batu nesan).

Berbeza dengan iElken.

Kita sertai syarikat ini sebagai Brand Ambassador (BA), dengan membeli pakej pengenalan. Ada silver dan gold. Harga antara RM800++ hingga RM1,700++. Kemudian kita boleh upgrade kepada Platinum atau Diamond dengan membeli produk sebagai Auto Maintenance Package (AMP). Maksudnya, kita "pre-paid" lah untuk 6 bulan akan datang.

Banyak ganjaran yang diperolehi dengan memilih pakej yang kita perlukan. Sesuai dengan usia, saya dan Boss lebih memilih produk kesihatan.

Antara pakej yang paling mengagumkan saya ialah Mobile Spa Owner. Dengan modal serendah RM3,800++, kita sudah boleh miliki sebuah spa bergerak. Teknologi yang digunakan dalam produk penjagaan kulit dan wajah mampu memberi hasil yang cukup memberangsangkan. Produk yang selamat dan tidak memudaratkan, akan menambahkan rasa confident kepada si pemakai. Ramai yang berjaya mendapat pendapatan belasan ribu ringgit sebulan dengan beroperasi sebagai mobile spa owner sepenuh masa.

Fakta: wanita tetap mahu kelihatan cantik walaupun sedang sakit.

Bagaimana dengan pendapatan? Bukankah niat asal menyertai perniagaan ini adalah untuk menjana pendapatan lumayan?

Benar. Selain pendapatan melalui perkhidmatan mobile spa, kita juga berpeluang mendapat pendapatan melalui networking. Bila ada pelanggan yang berpuashati dengan produk, mereka akan berminat untuk memiliki sendiri produk tersebut. Mereka inilah yang akan menjadi downline kita. Dalam masa sama, kita juga akan mula menaja mereka yang mahu menjadikan iElken sebagai perniagaan mereka tanpa pengkhususan dalam produk yang mereka mahukan.

Ada dua jenis bonus yang akan diperolehi bila kita ada downline:-

i. Welcome bonus - 15%
ii. Team bonus - 10% dan boleh pergi sampai 5th level

serta beberapa bonus lain mengikut pangkat.

Saya dan Boss amat berbesar hati untuk berkongsi dengan kawan-kawan yang berminat menjana pendapatan melalui rangkaian perniagaan ini, dan saya akan pastikan kawan-kawan saya memdapat bimbingan secara personal dari top leader iElken seperti Haji Jamaluddin dan Hajjah Kamariah. Sesiapa yang berada di negeri Johor dan Singapura, kami berada dekat dengan kalian!

No comments: