Friday, February 29, 2008

Kecilnya dunia

Mas menghubungi saya semalam. Ada seseorang perlukan tutor untuk subjek financial accounting. Memandangkan saya akan meninggalkan tempat ini dalam masa sebulan lagi, saya adalah orang yang paling perlukan kerja...hehehe.

Saya pun kata, okay lah. Bakal pelajar saya seorang CEO di sebuah multinational. Dia sedang mengikuti program MBA di sebuah universiti luar negara. Mas pun cerita pasal Mr CEO ini. Very interesting personality. Kaya, handsome, ternama...

Pagi ni, Mas beri saya business card Mr CEO. Saya amati nama itu...macam pernah ku kenal, tapi di mana ye? Saya beranikan diri menalipon handphone Mr CEO. Saya mulakan dengan..."Er, am I talking to Syed John?". Suara di hujung talian teragak2 menjawab..."yeah...". Saya pun apa lagi..."Hey, its me! Remember Mahasuria? We were together in XYZ Berhad 10 years ago?". Serentak itu juga saya dengar dia jerit..."Hey!!! Definitely aku ingat ko!!! Where have you been all these years? I looked for you high and low...". Dan seterusnya...

Alangkah gembiranya saya dipertemukan semula dengan seseorang yang begitu memahami. Siapapun dia ketika ini, saya tahu dia tetap kawan baik saya...

No comments: