Tuesday, December 9, 2008

It doesn't matter...

Sewaktu memandu ke pejabat pagi tadi, saya diperdengarkan dengan lagu lama nyanyian Ibnor Riza. Tajuknya entah apa....tetapi senikatanya lebih kurang begini...

Kau bayang-bayang
Mimpi nan silam...


Itu saja yang saya ingat. Perjalanan dari Shah Alam ke Kelana Jaya tidak mengambil masa lama. Namun, saya sempat mengimbas kenangan silam. Ada yang ngeri, ada yang menyakitkan, ada yang menyedihkan dan sudah pasti banyak yang menggembirakan.

Saya sering berkongsi rasa dengan anak2. Mereka masa depan saya. Mereka ada masa yang panjang untuk mencapai impian mereka. Mungkin juga mereka akan capai apa yang tidak mampu saya capai dalam kehidupan ini.

Saya pesan pada anak2 saya...

It doesn't matter who you were before. What matter is who you are now.

Bayang2 mimpi yang silam tidak perlu diingat selalu. Memori kita selalunya mengimbau satu2 momen, bukan peristiwa. Jika asyik diingat kenangan lalu, kita hanya akan 'berlari setempat'...

1 comment:

Dearie Pearls said...

Mimpi Yang Tak Sudah?

Kau bayang2, masa nan silam,
ada ketika terbawa-bawa, oleh resah mimpi yang tak sudah..

hehe..