Monday, June 1, 2009

Selamat Harijadi, Abo...





Hari ini, genap lima tahun usia si comel ini. Pagi tadi dia tersenyum simpul bila dikejutkan dengan panggilan talipon dari Akak Lala yang berada jauh di Malaysia.

Dia mengisi kehidupan kami dengan keletah dan senyumannya yang cukup manis. Dia hadir menjadi pelengkap kehidupan kami.

Saya ingat lagi momen2 bersejarah sewaktu saya merasa bahawa saya mengandung. Pengalaman yang telah lama saya lupakan, kerana kali terakhir saya mengandung adalah pada tahun 1994. Saya sedang memandu pulang ke rumah bila saya ternampak ada makcik jual buah kat tepi jalan. Keinginan yang membuak2 membuat saya pusing satu round untuk kembali ke tempat makcik tadi, namun hampa kerana buah yang saya nampak tadi telah habis...buah tembikai. Saya pandu lagi ke kedai2 lain, dan dalam kehampaan, saya sms Boss minta dia carikan buah tembikai untuk saya.

Bila Boss pulang tanpa tembikai, saya jadi jauh hati dan mula menangis. Dalam pada itu, saya tertanya2 mengapa saya ada perasaan sedih tersebut... Boss pun pelik. Tak pernah dia lihat saya merajuk dan menangis hanya kerana tidak dapat makan tembikai...

Selepas dari insiden buah tembikai, Boss makin pelik kerana saya langsung tidak mahu masuk ke kedai mamak. Saya asyik kata busuk dan sentiasa mahu muntah tiap kali saya cuba masuk ke kedai mamak. Ini dah lebih....!

Boss yang curious dan saya yang tertanya2, mula berfikir.... Makanya, kami singgah ke Guardian membeli sesuatu. Alamak!!! It showed the + sign!!! What? Pregnant? At this age? Apa nak jadi? Apa kata orang? Macammana nak face? Larat ke? Boleh ke??

Tersenyum kakak2, abang2 dan adik2 saya mendengar berita gempar... Satu lagi'Anak orang tua' bakal lahir ke dunia... Apparently, hampir kesemua adik beradik saya, juga ipar saya, ada 'Anak ornag tua'. Arwah mak mertua saya tersenyum simpul... Malunya!!!

Lala, Jimie dan Abey ada mixed reaction. Mujurlah kandungan saya cukup kuat dan mudah. Teringat wajah Boss bila Dr Suzet kata, "It's another boy!!!". Kelat je... hehehe.

Namun...tepat jam 630 petang 1 Jun 2004, lahir si comel ini ke dunia. 9 bulan saya mengandungkannya tanpa sebarang kesulitan. Cukup mudah mengandungkannya dan cukup mudah saya melahirkannya. Wajahnya yang manis, senyumnya yang menawan, kulitnya yang putih melepak menarik perhatian sesiapa yang memandangnya.

Abo atau Naufal Arif, tidak sukakan limelight. Dia very homely, sayangkan semua yang berada di sekelilingnya, dan amat suka dengan perempuan cantik!!! Sebiji macam perangai Shin Chan....!

Saya berdoa dia selamat di dunia dan akhirat. Saya pohon kepada Tuhan supaya dia diberi kemuliaan dan kedudukan tinggi di dunia dan akhirat. Saya harapkan beliau sentiasa terus mengisi kehidupan setiap orang dengan senyum manis dan baik budinya. Dan, Abo menjadi anak yang soleh serta hamba yang beriman kepada Penciptanya....Amin.

5 comments:

Dearie Pearls said...

Salam Puan..
Pict terbaru Puan ke?
wah, makin cantik Puan. serious..

Happy Birthday Abo....

Dearie Pearls said...

..dah new templates.
makin ceria..

Suria Klang said...

terimakasih atas pujian....awak buat saya melambung2!!! kelakar giler...ada ke cantik??? dah tua la!

billa naha said...

Gambar mama kat india ngn abo sambut bday xde ke ma?

Dal said...

Both mother & son bukan main ceria n cute...sebijik muka kak su la abo ni...happy birthday Abo!