Wednesday, September 30, 2009

My dear Nabil...


Keluarga saya : Jimie (baju kotak2), Lala, Abey (baju purple). Kami di depan bersama Abo dan Wak Imah.

My dear Nabil,

Dari jauh Mama doakan semoga Abey beroleh ketenangan dan kemudahan di saat2 genting ini. Ini adalah satu saat penting dalam hidup Abey, yang hadir dalam hidup setiap orang di Malaysia; PMR.

Mama amat berharap Mama dapat bersama Abey menghadapi hari besar ini. Dan, Mama sebenarnya amat gelisah dan gundah gulana mengenang bagaimana anak Mama akan menghadapi situasi ini.

Abey,

Mama berdoa siang dan malam agar Allah berikan Abey segala kemudahan. Agar tidak disulitkan apa jua urusan Abey. Tenangkan hati dan kuatkan semangat. Abey pasti akan capai kejayaan cemerlang.

Abey anak yang cukup baik bagi Mama. Abey lahir dengan bakat, dengan keistimewaan yang tiada pada orang lain. Bakat itu perlu diasah, dibela dan dibelai supaya ia menjadi amat cemerlang. Abey pasti akan berjaya. Mama yakin.

Abey sentiasa membuat suasana tenang dengan sikap Abey yang 'cool'. Namun kadangkala sikap itu membuat kita merasa terlalu selesa. Papa, kakak dan Mimie; juga Mama, tidak suka kehidupan yang terlalu selesa. Kami sukakan cabaran. Kami bergerak pantas bila dicabar. Maafkan kami kerana kami sering buat Abey tertinggal...Abey pasti akan berjaya mengejar speed kami. Mama yakin.

Dari jauh, Mama berdoa kepada Tuhan agar Dia bukakan pintu hati Abey untuk terus berusaha, biar dalam keadaan payah sekalipun, untuk mencapai kejayaan paling cemerlang dalam PMR ini. Hadiahkan kejayaan itu buat Abey. Tunjukkan dan buktikan kepada diri Abey bahawa Abey mampu capai apa pun juga yang Abey impikan. Mama pasti kejayaan akan jadi milik Abey.

Selamat berjuang anakku. Mama rindukan senyum manis Abey. Mama suka melihat sepasang mata dengan bulu mata yang panjang melentik, melirik manja ke arah Mama....hati Mama sentiasa cair dengan mata yang cantik itu....

Mama sayang Abey, biar apa pun keputusan PMR yang akan Abey capai.

Mama.
Ali Towers, #55, Greams Road,
Chennai 600 006, India

2 comments:

Dee said...

All the best Abey... Semoga dipermudahkan segala urusan...

LotsOfLove-Pearls said...

Dear Abey,
Semoga berjaya..