Tuesday, February 28, 2012

Aduh....Emo lagi..

Si dia emo lagi.... Aduh. Camana nak bagi dia stabil?

Abo kata dia gaduh dengan Abey. Sebab gaduh? Dia tengking Abo. Abey naik angin sebab adik dia kena tengking.

Akak kata dia bebel-bebel lepas lawan-lawan cakap dengan Abey. Pagi tadi mata dia bengkak. Saya balik dari pejabat hampir sakit jntung tengok bilik saya dan bilik Abo langsung tak berkemas....

Oh Tuhan. Lembutkanlah hatinya.
Akak tambah minyak atas bara...'Dia tak bagi adik makan pun Ma....Akak yang suap adik...'.

Nak ku hantar pulang, nak ku berhentikan....sudah tentu tiada kemasukan pembantu rumah Indonesia. Kata Ana yang banyak mengambil pembantu rumah Indon, 'fee dah dekat RM8000 dah la ni.' Mak aii....mana le kawan nak cekau duit?

Dia memang selalu emo. Kekadang terjerit-jerit menangis mcam orang gila. Kami yang mnghadapinya pun boleh naik gila....

Baru nak masuk 4 tahun dah macam ni. Itu pun setiap tahun kami hantar balik kampung. Free of charge lagi. Siap bawak balik baby.... Dah beranak kat sini, dah dibela ditatang macam minyak yang penuh pun masih nak buat peel macam ni. Kalau emo dia datang, segala sayur dalam peti sejuk dimasaknya. Udang, ayam, daging....serentak dimasak. Botak kepala den....mahal wo lauk-lauk tu.... Bukan ramai pun tukang makan kat rumah ni.... Selalunya masuk tong sampah.....

Kata akak lagi...'Rasanya dia gaduh dengan mambang dia la ma....sebab hari ni phone dia tak bunyi langsung....'

Oooooo...patut pun emo....!

Lepas solat Maghrib tadi saya berdoa sungguh-sungguh mudah-mudahan Allah lembutkan hatinya... Bibik oh bibik! Ditelan pahit dibuang sayang!

1 comment:

ct ismail said...

Salam puan,

ambil je r pembeantu rimah islam warga kemboja... walau x pndai bhs mlayu tp depa rajin.... indon byk dd..