Wednesday, December 10, 2014

Benci tapi Rindu



Bukan hanya sekedar penghibur
Diriku ini sayang
Bukan pula sekedar pelepas
Rindumu oh sayang
Sakit hatiku
Kau buat begini
Kau datang dan pergi
Sesuka hatimu
Oh... kejamnya dikau
Teganya dikau padaku
Kau pergi dan datang
Sesuka hatimu
Oh... sakitnya hati
Bencinya hati padamu
Sakitnya hati ini
Namun aku rindu
Bencinya hati ini
Tapi aku rindu

*****************

Saya tumpang kereta kawan. Dibuka radio dan saya dengar suara lunak Diana Nasution mengalunkan lagu di atas. Ia lagu yang menjadi siulan di kala saya remaja. Ia mengimbau kenangan lama. 

Saya terkenang kisah di kampung. Pergi ngaji adalah satu aktiviti yang dinanti setiap petang. Bertemu rakan-rakan amat mengujakan. Ada saja cerita baru.

Saya terkenang kisah di sekolah. Saya tersenyum sendiri. Saya rindukan gelak tawa dan gurau senda rakan-rakan. 

Kemudahan komunikasi masa kini memudahkan persahabatan lama terjalin kembali. Pelbagai group Whatssap diujudkan. Kumpulan sekolah rendah, sekolah menengah, universiti, ofis, dan macam-macam lagi. 

Ada saja yang menjadi topik perbualan.

Dalam banyak babak dalam hidup saya, babak di TIKL 81/82 paling berwarna-warni. Ia berkait rapat dengan pelakon-pelakonnya. Apabila dikenang peristiwa lalu, kerinduan memuncak. Biarpun terasa seakan membenci, namun saya akui, ia mendewasakan.

Saya rindu awak 200%!

No comments: