Thursday, January 6, 2011

Ku cari Penawar Luka

Terimakasih kepada Pak Man kerana bagi klu kepada lirik yang asyik berdendang di kepala saya. (Pak Man: Kita ni memang OTAI lah.... Lagu macam ni yang menjadi nostalgia kita kan?) Boss tolong saya cari dalam YouTube dan saya dapat dengar lagunya...dan liriknya amat kena dengan apa yang saya rasa kini....
__________________________________________

Ku Cari Penawar Luka
(Black Dog Bone)


Biar aku pergi menjauh
Menghilangkan diri darimu
Janganlah engkau cari lagi
Lupakan saja diriku

Hapuskan segala kenangan
Waktu kau dan aku bersama
Usah diungkit kisah dulu
Akan berdarah lukaku

Biar ku pergi ikut hati
Untuk damaikan jiwaku
Aku berharap tiap hari
Agar lukaku kan sembuh

Demi perasaan tersinggung
Tak dapat hendakku tahankan
Kini biarku pergi jauh
Cari penawar lukaku....

***********************************
Err....lagu ini bukan untuk Boss saya... Ianya hanya gambaran hati saya yang terluka... ia tidak bercerita tentang kelukaan itu atau siapa yang melukakan... ia hanya bercerita tentang hati saya yang terluka, bersedih dan ingin pergi jauuuuhhhhh untuk mencari penawar luka.... huhu....

2 comments:

Pak Man laksam said...

Tak sangka ianya begitu bermakna......
Bantuan Boss tu lagi bererti.....hehehe.

Suria Kelang said...

Pak Man....dulu2 pelik nengok kenapalah orang tua kejap2 jauh hati...kejap2 jauh hati.... La ni, bila dah tua, tetiba kita pulak terkena penyakit jauh hati...Tu yang nak gi jauuuuuhhhhhh tu....huhu!