Thursday, June 4, 2015

Pin Tudung

"Ma, bukan yang tu Ma... Budak-budak sekarang ni depa nak yang lain dari orang lain."

"La...amenda ni Kak? Ada ke orang nak cucuk Eiffel Tower kat tudung?"

"Mama percayalah cakap Akak. Hipsters memang sukakan benda rare."

"Hipsters tu amenda?"

"Ma...hipsters tu young urban, Ma. Anak-anak Mama pun hispters. Asalkan bukan skema, hispters la tu.."

Yo lah Kak. Mama ikut je lah.

Maka, kami pun beli pelbagai rupa perhiasan yang kemudiannya dijadikan pin tudung oleh Cik Lela di kedai.

Hari ni, Mama jaga kedai.

"Ya Allah! Comelnya pin-pin ni! Berapa ni Kak?"

"3 RM10 Dik..."

"Eee!!! Murahnya!!! Nak beli lah... Eiffel Tower ni comel giler! Ni telor goreng ni... Kalau saya pakai mesti happening! Laaa...misai Wak Doyok pun ada! Hahaha... Comel!!!! Nah Kak... Saya beli ye?"

"Saya jual."

Alhamdulillah. Terimakasih Kak. Mama jadi bengong kejap...ada ke telor goreng cucuk kat tudung? Aishhhh!!!!


Hipster:
  1. a person who follows the latest trends and fashions, especially those regarded as being outside the cultural mainstream.

1 comment:

Ezza Muffinbiru said...

Salam..saya pun kekadang tak faham dengan anak anak zaman sekarang ni..bende bende tak tak masuk akal pun dorang suka...maybe taste kita taste ol school kot..
Saya pun orang kelang gak.sero ok baca blog awak..
Salam berkenal..