Friday, June 12, 2015

Sarapan

Alhamdulillah. Tiada yang lebih membahagiakan selain bersama mereka yang tersayang.

Meehoon goreng dan martabak daging menjadi hidangan di pagi hari. Sambil makan sambil bersembang dengan kesemua 5 anak-anak kami. 

Aman mencuri perhatian bila dia berjaya menggunakan chopstik... Bila makanan di pinggan Aman tidak dihabiskan, Abo sedia membantu melicinkannya.

"Cukup dah tu... Papa tak boleh makan banyak sangat." Jimie memberi arahan kepada Akak.

Maka tersenyum lah Papa. Ada yang sudah mengatur diet Papa.... 

"Mana kopi Mama Bik?" Suara yang kedengaran merdu di telinga. 

Sebenarnya Mama boleh je minum air teh O yang Bibik dah siapkan. Mama pandang Papa dan masing-masing tersenyum.

"Abey terima WA ni... Ada insta famous ni minta Abey swap review." 

"Mama pun ada terima pm tanya KedaiBatu&Co ni kat mana."

"Pa, kawan Abey nak tumpang letak telekung kat kedai. Boleh ke?"

"Boleh je. Semalam pun ada kawan Papa bagi ikan pekasam minta Papa tolong jualkan. Asal barang jadi duit." 

:-)

"Maka nikmat Tuhan manakah yang kamu dustakan?"

Alhamdulillah...


1 comment:

IBU PUSPITA said...
This comment has been removed by a blog administrator.