Wednesday, November 7, 2007

Kunjungan

Dua hari lepas saya menerima dua kunjungan....



mengikut pusingan jam: irma, nur aini, syed, roazlina, baizura, amirul dan amin

Mereka ini adalah pelajar2 Bachelor in Accounting saya. Mereka kini sedang menunggu peluang pekerjaan. Mereka menjenguk guru mereka yang sedang patah kaki....hehehe. Saya cukup gembira dan terharu menerima kunjungan mereka. Bagi saya, sikap murni ini harus dikekalkan hingga ke akhir hayat. Bertuah emak ayah mereka punya anak2 yang bukan saja pandai, tetapi jua berperibadi mulia. Seperti selalu, hanya Doa yang dapat saya hadiahkan buat mereka, mudah2an Allah sentiasa memberi yang paling baik kepada mereka.

Kunjungan kedua ialah kunjungan Encik Adib Noh ke ruangan saya ini. Encik Adib banyak memberi inspirasi dalam hidup saya. Kami saling mengenali sejak tahun 2000. Saya masih ingat sapaan seorang lelaki Melayu di sebuah kedai buku di tengah kota London. Masa tu saya sendirian, manakala Encik Adib bersama teman rapatnya yang kini adalah teman rapat saya, Encik Muhamad Abdullah (Madolah). Pertemuan di kedai buku diikuti dengan sarapan pagi di kantin Malaysia Hall di Bryanston Square keesokannya merapatkan kami. Encik Adib dan Encik MAdolah sedang menjejaki perjalanan mereka semasa zaman pelajar dulu. Mereka ke London menaiki SIA, Underground dan bas, sebelum meneruskan perjalanan ke Cambridge, (kalau x silap), tempat mereka belajar pada tahun 70an. Kami berpisah selepas sarapan pagi itu dan saya pula ke Heathrow untuk mengambil penerbangan ke Geneva.

Kami sering bertemu di alam maya, sesekali saya kunjungi Encik Madolah di Melaka. Perhubungan dengan Encik Adib terputus, dan saya amat gembira bila saya dapat jejaki Encik Adib kemudiannya di Googles. Seorang yang cukup berpengetahuan, pengalaman berpuluh tahun di sektor kerajaan dan swasta (dah sampai tahap jutawan kut), namun cukup merendah diri...

Saya hargai apa yang saya perolehi dalam masa saya mengharungi kepayahan untuk bergerak ini...maklum saja 'kenderaan berat'... Mudah2an pelajar2 saya dan Encik Adib dipelihara Allah selalu.

p/s: sekalung tahniah buat Henritta Appolonius yang berjaya mendapat pekerjaan di Giant sebagai Asst. Accountant, Norliana Mohideen di KPMG, Chang Chai Yean di TM Int., Rohishawahida di Maybank dan Nazri di AIA.... Saya amat gembira dan bangga dengan kejayaan mereka...







4 comments:

Kak Teh said...

salam, kalau suria jumpa pak adib di London, berkemungkinan sekali kita juga pernah berjumpa. Kak teh kerap (ehem) selalu juga di Malaysia Hall tu. Kak teh juga secara kebetulan berjumpa PAk Adib dan diperkenalkan kepada suami kak teh dan terus jadi kawan sehingga sekarang. Ya, dunia semakin kecil.
Take care.

Suria Klang said...

hai kak teh, saya sering baca kolom akak di b. minggu sblm ni, and happy benar bila dapat baca blog akak... agaknya kita pernah berkenalan sblm ni... anyway, salam persaudaraan saya hulurkan dan saya hargai momen ini. jaga diri...

Dal said...

Wah! Rajin menulis lately ye...Sure banyak masa coz mc lama kan...? Diorg dah habis belajar dah ye? Cepat sungguh masa berlalu.

Suria Klang said...

dah besar anak2 ni, dell.... bila menulis ni x lah brain damage!!! haha