Monday, April 21, 2008

Life is about choice

Dari pagi tadi saya teruja... Ada mesyuarat di antara 'pembesar-pembesar' Cahyamata Sarawak dengan Tan Sri Syed Mokhtar Albukhari di pejabat saya. Saya teruja kerana saya berpeluang melihat dengan mata saya wajah tampan Tan Sri....hehehe..

Saya memang peminat setia beliau. Saya banyak membaca tentang perjalanan hidup beliau yang cukup mempersonakan saya. Beliau membuat banyak pilihan, dan selalunya pilihan beliau tepat.

Kehadiran Tan Sri amat dirasai. Ada aura, kata orang sekarang. Biarpun beliau cukup humble - tiba dengan Proton Perdana dan bukan Mercedez S550 atau Jaguar, berjalan menundukkan kepala sambil tersenyum - tapi kita tau ada 'vibration' bersama beliau.

Alangkah indahnya jika saya dapat mengambil sedikit aura beliau. Disenangi, dihargai, dihormati... bukan kerana harta atau paras rupa, tapi kerana keluhuran budi bahasa dan tingkah yang mulia...

Saya baca blog Pak Adib tentang The Choice. Saya suka pandangan Pak Adib berkenaan pilihan. Pak Adib cukup wise kerana membicarakan satu perkara yang selalunya mengelirukan kita manusia.

Sebenarnya, kerana pilihan kita berada di tempat kita sekarang. Kerana pilihan juga Tan Sri Mokhtar Albukhary berjaya berada di tempatnya sekarang...Hidup ini ialah tentang pilihan..Jangan sekali kata kita 'tiada pilihan'. Itu bohong semata-mata!!

No comments: