Thursday, July 31, 2008

Happy Birthday...

Setahun berlalu lagi...usia saya bertambah lagi hari ini. Alhamdulillah. Sepanjang kehidupan ini saya dikurniakan dengan kesihatan yang cukup baik, kerjaya yang memberangsangkan, anak-anak dan suami yang amat memahami, adik beradik dan sahabat handai yang menyayangi saya sepenuh hati tanpa mengharap balasan.

Di usia yang menginjak 'amat' dewasa ini, saya amat mensyukuri nikmatNya. Saya berdoa dan akan terus berdoa modah-mudahan segala pintu kemudahan dibuka untuk saya dan mereka yang menyayangi saya. Amin.

Tahun lepas saya menyambut hari lahir saya bersama pelajar-pelajar saya - BIA 8 2007; geng Rodzaidi, Anna, Syed, Amirul, Liana dan ramai lagi...tahun ini kedatangan saya disambut dengan tepukan gemuruh dan ucapan tanpa henti oleh rakan2 sepejabat. Kebetulan harijadi saya sama dengan seorang fresh Developer - Tan Chee Heng - yang muda 20 tahun dari saya!!! Terasa benar tuanya saya... Satu pejabat riuh rendah menyanyi untuk kami berdua. Jambangan bunga, kek, kuih dan hadiah demi hadiah dihulurkan. Apa lagi yang kurang dalam hidup ini??? Alangkah hinanya saya jika saya lupa bahawa Tuhan memberi yang paling baik buat saya - hidup saya dilimpahi dengan kasih sayang. Betapa ramai di luar sana mendambakan kasih sayang? Duit berjuta tanpa kasih sayang tidak bermakna....Tuhan bagi saya secukupnya untuk saya.

Berpuluh kali saya ucapkan Alhamdulillah. Bahkan setiap minit dan saat akan saya syukuri kurniaan ini.

Kad harijadi dari CEO berbunyi begini...

"You are my sunshine, my precious sunshine...U make me happy, lalalala..." Saya tersentuh. Ingatan darinya amat besar maknanya.

Tepat pukul 12 malam tadi, Boss di rumah bisikkan ucapan di telinga. Saya amat bertuah kerana dia tidak pernah lupa untuk mengingati saya sejak dua puluh tiga tahun dahulu!!! Janji kami tetap terikat kukuh, Insyaallah sampai bila-bila.

Nabilla nun jauh di Sarawak menalipon seawal pagi, Jimie memberi ciuman sebelum ke sekolah, Abo berjoget2 sambil menyanyi...Abey belom bangun tidur tadi....! Kak Ani, Epah, Anis, Kak Wi...awal pagi dah berderet sms dan panggilan. Ita Gonang, kawan sejak kecil, tak pernah lupa, termasuk hari ini. Salvinia, ex-student mengirim sms pukul 5 pagi dari Sabah, dan ramai lagi yang memberi ucapan di pagi hari. Sekali lagi, Alhamdulillah. Inilah kebahagiaan buat saya. Diingati, dikasihi, dihargai....dengan sepenuh hati.

5 comments:

Dalilawati Zainal said...

Selamat hari jadi kak su.

AnSar said...

Happy birthday! semoga trus hepi...

nabilla naha said...

Happy Birthday Mommy!!! I Love You!

Pak Ngah: said...

:: salam... selamat hari jadi... moga ceria dan bahagia selalu...

mki said...

Happy-happy birthday.

Ingat Allah selalu!

MKI