Tuesday, July 8, 2008

Joli Sakan...

Gembiranya rasa hati...bukan saya, tapi 'Boss' saya. Kepala dia tengah pening fikirkan mana nak cari duit untuk beberapa perkara...antaranya, beli laptop untuk Nabilla, beli but baru untuk Jimie yang ada tournament hujung minggu ni, bayar sewa tapak promosi dan entah apa2 lagi yang semuanya due pada minggu ini...Abis masak semua orang dengar dia membebel...Nape lah ko rosakkan but tu? dan macam2 lagi.... Saya nak tolong banyak pun tak boleh sebab orang makan gaji ni manalah boleh harap dapat extra selain gaji sebulan???

Tengahari tadi dia mengamuk sebab Jimie keluar lambat dari sekolah. Dekat setengah jam 'Boss' saya ni tunggu. Tapi, tak sampai 5 minit lepas dia kol dan marah2 sebab Jimie tak keluar, dia kol saya balik dan tanya dengan nada cukup lembut, "eh...ada extra cash tak?". Lalu dia bercerita tentang pertemuannya dengan seseorang...teman lamanya; semasa dia tunggu Jimie tadi....

Hilang kisah marah sebab tunggu Jimie lama, 'Boss' jadi cukup teruja bila dapat tahu apa yang dia dapat beli, dengan jumlah duit yang dia dah put aside untuk Nabilla beli laptop, 3 biji laptop Dell pentium 4, 2 buah handphone N95 dan sebuah TV LCD 32".... Bohong!!! Tapi betolll....!!! Nanti saya cerita yang selebihnya bila barang2 tu dah ada kat umah....ehem..

No comments: