Monday, August 11, 2008

Pertemuan

Saya menerima panggilan talipon dari Pak Ngah, seorang blogger yang saya kenali melalui alam maya, sepulangnya saya dari pejabat di Kuching. Beliau ingin menziarahi saya. Ehh...betul ke? Seronok jugak ada sedara kat tempat yang jauh ini....

Sabtu. Saya sengaja lapangkan masa pagi ini. Sambil Nabilla sibuk chatting dengan adik2nya, saya menghabiskan masa di atas katil sambil membaca majalah. Pukul 1030, saya dapat panggilan dari beliau. Ada di bawah. Saya pun bergegas turun dan cuba mengenal pasti wajah yang belum pernah saya kenali....Jeng Jeng Jeng....Saya dail nombor yang keluar tadi dan serentak itu saya perhatikan siapa yang mengangkat taliponnya...inilah dia Pak Ngah....or Encik Mohammad bin Lin, Timbalan Pengarah Institut Perguruan Tun Abd Razak, Kota Samarahan.



Saya gembira dapat berkenalan dengan beliau. Seorang yang cukup berhemah dan penuh dengan ilmu. Mendambakan diri sekian lama sebagai pendidik dan saya bertuah dapat berkongsi sedikit pengalaman beliau. Semoga kita bertemu lagi. Pak Ngah membawa bersama 'branding' Sarawak, pasu yang cantik, untuk saya bawa pulang. Alhamdulillah.

Saya ke Airport dihantar oleh Ros yang baik budi. Berbondong2 Suria membawa barang2...alamak...berapalah pulak excess baggage ni...Sesampai di Airport, saya dipertemukan pula dengan seorang lelaki Cina yang baik, Mr Clerence Ching, yang bekerja dengan Goodyear. Kuching, yang sudi 'mencantumkan' saya dengan dia dan seorang lagi kawannya supaya saya terlepas dari 'hukuman' terlebih muatan...Sekali lagi, Alhamdulillah. Kita hanya meminta pertolongan dari Allah. Dia yang mengatur segalanya...

Kenangan di Kuching akan saya simpan kemas dan akan saya abadikan dalam lipatan sejarah hidup saya...Alhamdulillah.

No comments: