Monday, August 18, 2008

Pertemuan


Boss, Pak Payne, Kak Lil dan saya

Saya amat berbesar hati kerana ada yang sudi bertemu dengan saya. Seorang anak Melayu yang berjaya mencipta kejayaan dan kekayaan di luar negara. Pak Payne atau Encik Ariffin dan isteri, Puan Aishah, sudi meluangkan masa untuk makan tengahari bersama saya, Boss dan anak2 di Lemon Grass, Alamanda, Putrajaya semalam. Kebetulan cuti sekolah dan saya pun sememangnya bercuti sehari.

Biarpun saya hanya mengenali beliau melalui tulisan, namun kami seolah2 telah lama berkenalan. Seorang yang sarat dengan pengalaman dan penuh dengan semangat membara, PAk Payne amat Melayu biarpun hampir sedekad meninggalkan tanahair dan merantau sebagai elit di negara orang.

Saya senang berbual, bergelak ketawa dan bertukar fikiran dengan insan hebat ini. Kebetulan Kak Lil adalah orang telecommunication, lingkungan kenalan kami orang yang sama. Bak kata orang, kami berbual dalam bahasa yang sama...

Biarpun hanya seketika, kenangan indah ini akan terpahat dalam hati buat selamanya. Moga kita bertemu lagi dan saya berdoa moga persahabatan kita kekal selamanya....
_____________________________________________

Saya juga kehilangan seorang teman semalam. Kamal Bahrin, suami kepada Akilah dan ayah kepada seorang anak yang masih kecil, meninggal dunia sejurus selepas mengambil wudhu' untuk menunaikan solat Zohor di pejabatnya. Kamal meninggal akibat serangan jantung.

Usia Kamal mungkin akhir 30-an. Beliau seorang Jurutera di sebuah syarikat telekomunikasi. Dulu kami bersama di Celcom.

Perasaan saya agak terganggu sejak mendengar berita sedih ini. Saya berdoa semoga Allah cucuri rahmat ke atas roh lelaki yang baik ini...

2 comments:

azlanlin said...

Salam, pertemuan dengan org yang kita kagumi memberi satu inspirasi yang di luar duga.

Tambahan pulak, khabar berita tentang orang yang kita kenali telah pergi menemuiNya... amat menginsafkan kita.

Itulah Warna-warni Kehidupan

Unknown said...

Suria ... dan (boss)!
It was a pleasure for LiL and I meeting, listening to ur experience, and having lunch together. Both you and your hubby have wonderful spirit good will towards others ... it is an honour to be considered your friends. I wish you and your family continuous good health, and sucess and happiness....and My God grant your wish to perform your Haj soon.

Sungguh Seronok bertemu!
Maaf kerana terpaksa bergegas pula dengan urusan kami....hari tu, kami tiba ke rumah jam 8.30malam!!

pP