Sunday, September 28, 2008

Demam Raya...

Saya demam lagi sejak Jumaat lepas. Panas betul badan saya. Suhu badan cecah sampai 40. Doktor terpaksa masukkan drip, kena cucuk kat punggung dan buat ujian darah dan urine. Apa yang Doktor jumpa? Bakteria dalam darah...darah dalam urine. Emmm...agak mendebarkan.

Pontenglah puasa dua hari sebab kena ambik antibiotik. Malangnya sampai kini demam saya masih ada. Diburukkan dengan batuk yang melampau hingga langsung tak boleh tidur... Saya gagahkan diri berpuasa hari ini, dan saya juga masuk ke pejabat kerana ada yang perlukan saya di sini...

Semalam saya bawa anak2 ke KLCC membeli belah pakaian dan kasut mereka. Terpaksa. Lagi dua hari nak Raya. Saya lebih banyak duduk dan menghulur duit kepada mereka. Kepala saya berpusing2, nak jalan banyak tak larat... Melayan kerenah 3 remaja dan seorang anak kecil agak mencabar kesabaran saya. Seawal pukul 2 kami telah berada di sana. Sampai pukul 6 masih belum habis memilih apa yang mereka suka.

Akhirnya... saya tersenyum juga melihat pilihan mereka. Kasut2 yang mereka pilih? Serupa macam kasut arwah Bapak saya nak ke kebun dulu!!! Tanya kat orang tua cam saya ni memang tak cantik langsung kasut anak2. Tapi, bagi mereka, itulah trend... Entahlah... cam kasut Fung Keong zaman saya kecik2 dulu je....!

Seluar jeans lagi satu yang buat saya ketawa. Macam kendong t**k... Dah le labuh meleret2, warna buruk cam dah 5 tahun tak cuci, pinggangnya kat punggung... Kelakar betul fesyen masa kini... Ikutkan aje lah...

Sampai kat rumah saya ketawa lagi besar melihat gelagat anak2 yang cukup excited dengan baju2 dan kasut2 mereka. Jimie, Abey, Abo bahkan Lala pun dok memperagakan baju2 mereka di hadapan saya. Dari baju Melayu, t-shirt, seluar, kasut, stokin, songkok.... ALangkah gembiranya hati anak2 kerana dapat merasa baju baru...! Suami saya yang cukup sibuk di kedai agak kerugian kerana tidak dapat menyaksikan situasi yang 'comel' ini...

Syukur ke hadrat Illahi kerana saya dan suami masih diberi kesihatan yang baik untuk terus bekerja keras mencari rezeki buat anak2. Syukur kerana Tuhan tidak pernah menolak permohonan kami supaya diberi rezeki yang banyak. Syukur kerana kami sekeluarga dilimpahi dengan kasih sayang yang tidak pernah surut sejak mula dan mudah2an hingga ke akhirnya... Alhamdulillah, walaupun demam, saya masih boleh luangkan masa untuk bersama anak2... (bukan badan je sakit, dompet pun sakit gak!!!!)

No comments: