Sunday, September 21, 2008

Kasih Berubah?

Saya menerima sms dari teman rapat, D. Soalan yang cukup sadis darinya..."C, kalo laki ko yang tak pernah2 suka layan pompuan tetiba suka chatting pas tu main2 sms... pe'el pun da sepesen... apa action ko?"

Terkedu saya. Saya amat mengenali D. Kami bersama sejak tingkatan satu di MGS Klang. Hubungan kami tidak pernah terputus. Kami sering menangis bersama... dan tentunya terbahak2 ketawa bersama.

Apabila menerima sms sebegini, saya jadi risau. Tuhan, janganlah Kau uji kawanku ini dengan bebanan yang dia tidak mampu pikul... Ye, D bekerja berhempas pulas, dengan gaji yang amat kecil, untuk membiayai keluarga kerana 'kekasih' hatinya seringnya bekerja secara 'sukarela' - yakni tidak bergaji atau mungkinkah tidak bekerja?

Saya ambil masa untuk membalas sms dengan balasan ini...

"Alamak... itu agak bahaya! Laki aku x pernah, tapi ada satu pompuan dok angau kat dia ari tu dan dah dihamputnya pompuan tu. Aku steady je... Tapi, kalu laki ko layan, ko taruk la sekali! Sikit-sikit ko kasi dia sedar makan pakai dia pun kao yang suap, apatah lagi anak-anak! Jangan kasar tapi lembut nan berbisa! Kalu nak sangat kat pompuan lain, ko tunjuk kat dia jalan keluar dari rumah yang ko bina dengan hasil titik peluh ko! Itu yang aku pasti akan ku buat...walaupun aku sedih dan menangis...huhuhu..."

Dia balas: Tq.

Sekarang ni saya tertanya2...kejamkah aku kerana terlalu emotional???

4 comments:

sabrina said...

salam..
puan...dulu x-bf saye pnah tanya..
junior ppuan die tbe2 msg..patutkah layan..
saye okkan je..
(oh kami long distance relationship..)
then after 1month from pertanyaan itu..
saye pergi bervisitan ebf saya itu..
semasa die ke tandas..die ttinggal phone d meja..
msg sampai..
tngan gatal...baca..



"its raining outside..tears flowing down..bla..bla...
longing for u..bla..bla.."


waaahhhh..junior?!!

jari pantas mereply
"hi,omar's gf here..hes not around..do text him later..nice poem tho"


**puas~

xbf tba..
**jeling~




p/s:puan..its getting worse here..cant wait to leave..haha..
SELAMAT HARI RAYA!!miss u..

Pp said...

satu nasihat bernas..

:-)

selamat menyambut hari raya bersama encik nasir dan keluarga. saya mohon maaf di atas semua kesilapan saya.

arsaili said...

salam..mak ai..ganas nya.ahahahaha...

tiey said...

c,betul kata orang dgn lelaki don't take for granted apa pun..no matter how innocent your hubby are..dah nama pun pompuan selagi xkene btg idung sendiri mmg xkan percaya bahawa TIADA yang mustahil dalam dunia ini...D