Sunday, October 9, 2011

Sabar dan solat

Pagi-pagi lagi telinga saya parah mendengar bebelan. Kalau memang salah saya, okay jugak. Bolehlah saya terima dengan senyuman. Saya dan team saya berhempas pulas menyiapkan lapuran yang perlu dihantar ke pihak kerajaan, malangnya saya dihambur dengan seribu satu komen yang menggelorakan perasaan. Subhanallah....tidak putus-putus saya menyebut nama Dia memohon agar saya diberikan kekuatan. Saya garu kepala yang tidak gatal. Fenin. Sakit sungguh kepala saya dibuatnya.

Saya lakukan apa yang saya lakukan kerana ini tanggungjawab saya. Langsung tiada agenda duniawi yang lain. Atas alasan tersebut saya jalankan tugasan ini kerana Allah. Akan tetapi selepas 'bernanah' telinga saya mendengar leteran dan komen yang tidak masuk akal, saya harus serahkan kepadaNya. Saya masuk ke dalam bilik air dan mengambil wudhuk. Lalu saya dirikan solat sunat 2 rakaat. Saya pohon agar saya mendapat kemudahan.

Selesai solat, saya rasa cukup tenang. Saya mampu tersenyum dan bersedia menerima apa pun jua yang akan dilontarkan. Ya Allah....begitu besar kuasaMu. Tatkala saya kembali mengadap si dia, saya mendengar suara lembut yang memuji saya dengan pujian tinggi melangit dan macam-macam lagi. Selepas keseluruhan dibaca, dia tahu kami berusaha melaksanakan tugasan dengan cukup baik. Saya beristighfar dan terus beristighfar.....

No comments: