Monday, August 13, 2007

Kanser

Minggu lepas, suami saya beritahu tentang seorang rakan sekelasnya, Brigedier General Datuk Razif. Beliau berkahwin dengan rakan sekelas di universiti, dan baru pulang ke tanahair selepas hampir 5 tahun tinggal di UK. Isteri Datuk Razif, Datin Zalina, seusia suami saya, 43 tahun dan sedang menderita sakit kanser di HUKM.


Suami saya sempat mengunjungi Datin Zalina di HUKM. Keseluruhan organ di dalam perutnya telah dibuang, namun perut Datin Zalina sebesar perempuan mengandung 9 bulan... Sedihnya mendengar cerita suami saya.


Dua hari lalu, suami saya mengajak saya ke rumah Datuk Razif kerana diberitahu yang Datin Zalina berada dalam keadaan kritikal dan telah dibawa pulang atas nasihat Doktor. Bila saya free, suami saya pula sibuk, dan begitulah seterusnya sehingga pagi ini suami saya menerima SMS yang Datin Zalina telah pulang ke pangkuan Illahi

No comments: