Tuesday, August 7, 2007

Tempat baru

Semalam kami berpindah pejabat. Ke tempat yang lebih 'condusive'. Jiwa rasa tenang dan keinginan untuk bekerja agak tinggi. Saya masih berjiran dengan As dan Dr Shan - dua jiran yang sering menjadi tempat saya meluahkan perasaan... Ada yang seronok, ada yang tidak menyeronokkan, cuma tempat ini lebih baik dari tempat sebelum ini. Itu yang pasti.

Sejak beberapa hari yang lepas, saya sering diserang sakit kepala. Sakit yang agak melampau. Doktor nasihatkan saya supaya menjauhi tekanan. Teringat arwah emak yang pergi kerana tidak mampu melawan tekanan selepas ditinggal arwah Bapak. Emak membiarkan dirinya diselubungi stress dan akhirnya dia tewas. Darah membeku di tengah kepalanya dan akhirnya emak koma selama 3 minggu sebelum dia menyusul bapak yang pergi enam bulan sebelumnya. Saya takut sungguh dengan kemungkinan yang mungkin terjadi....

Harapnya Allah terus beri kekuatan kepada saya untuk tabah menghadapi semua dugaan ini...

2 comments:

Dal said...

Bestnya dapat tempat baru...miss you all there...Jgn tension2 sgt...Kerja...kerja juga kesihatan kena jaga...Tapi...I can understand the stress there...Kak Su ingat tak saya pun sakit kepala last year? Alhamdulillah..it's just stress...bukannya sakit berbahaya...Take a rest kak su...

billa naha said...

hai mom!!! nice to hear you got a new place... just sad i cannot be there menyibuk... kamek kat sitok da lihai kelakar sarawak... makanan sarawak pun nyaman gilak... mun kitak sik paham, tanya kat sesiapa jak yang paham k? babai mummy!!!