Sunday, September 30, 2007

Terharu

Musim menerima dan menghantar kad raya telah bermula. Dalam banyak-banyak kad raya yang saya terima, ada sekeping yang membuatkan saya terharu. Ingin saya abadikan di sini sebahagian dari isi kandungannya dan dapat disimpulkan apa yang membuat saya merasa demikian:

Dearest Pn Mahasuria Idris,

May this year Hari Raya gives you and your family the joy and love.....Yesterday's 'buka puasa' (27.09.07) was totally amazing. Pn, I would like to take this opportunity to thank you so much for being part of my journey...I really admire your strong character, your level of confidence, your words....gosh, I wish time is on my side. I really want to learn more from you.

My dreams are yet to be achieved, but I hope Pn, that you will include me and my other friends in your daily prayer, especially this up coming final examination.......

Ditandatangani oleh : Anna Theresa Peter Amandus.

Aaaaahhhhh! Saya rasa benar-benar dihargai. Pernah dulu saya menghantar email kepada supervisor saya, Prof Dr Muhd Kamil Ibrahim, mengucapkan terimakasih. Prof Kamil kemudian mengabadikan email tersebut di dalam bukunya, PhD Kecil Tapi Signifikan. Waktu itu saya tidak merasai apa yang Prof Kamil rasakan, namun kini saya faham kenapa Prof Kamil berbuat demikian....

2 comments:

Unknown said...

:) thank you puan for visiting my blog and leaving behind a comment which made me smile...
people in teaching profession are people whom i admire and respect ...often under-recognized but over-worked. To me a true measure of a nation's progress is how advance its education systems is....holding that pivotal role are people like yourselves. Best wishes...and selamat hari raya!

idham

Suria Klang said...

Thanks a lot, sir. Even though I am a teacher, I learn from other people like u, too. Selamat hari raya dari saya sekeluarga di Shah Alam. Seronok harapnya beraya di negara orang.