Thursday, June 26, 2008

Demam Euro 2008

Pejabat saya penuh dengan orang muda. Populasi di sini, 75% lelaki, selebihnya wanita. 80% berumur bawah 40 tahun. Kebanyakannya 'geek', maklumlah orang IT.

Namun, ada sekumpulan yang cukup gila2. Mereka ni orang Sales. Komposisi bangsa mereka lengkap - Melayu, Cina dan India. Kebetulan bilik saya berada di Wing mereka, maka saya pun jadi gila, macam mereka...

Bola adalah minat dan taruhan mereka selain dari golf. Salah seorang dari mereka, Mr Jang, cukup menarik personalitinya. Selain fasih berbahasa Melayu, Jang pandai berbahasa Hindi dan Tamil.

Semalam Jang menganjurkan "Pool", bahasa yang lebih baik dari "Bet". Siapa yang bakal menang - German atau Turkey. Setiap 'participant' membayar RM10. Saya tidak mengambil bahagian, hanya menghulurkan wang RM10 untuk fun. Ini aktiviti 'staff recreation' yang tidak formal dan saya perlu menyokong usaha ini kerana ia di bawah portfolio saya.

Pagi tadi, selepas tahu siapa yang menang, kecoh pulak satu ofis...Pemenangnya adalah CTO kami...Dia berada di Santubong menghadiri kursus. Apa lagi, masing2 kecek dia belanja....

Pukul 430 tadi, kami menjamu selera dengan kuih-muih lazat di pantri. Semua 'participant' gembira. Sekurang2nya betul seperti yang dikatakan - ini 'pool', bukan 'bet'! Hehehe...pandai2 je tukar nama!!!

Esok, Spain vs Russia. Saya bagi RM10 lagi. Entah apa score yang Victor letak...Yang saya tahu, kami akan dapat minum petang lagi lepas ni!!

2 comments:

Dal said...

Memang hebat betul penangan Euro 2008 ni, ye?

Suria Klang said...

Untuk mereka yang minat...untuk yang sewaktu dengan kita...hahaha...zzzzz lagi baik!