Wednesday, July 23, 2008

Kalut

Kalut betul saya hari ni. Lepas Subuh tadi, Boss mengadu pening kepala. Hujan pulak pagi-pagi, kenalah anta bujang saya ke sekolah. Balik dari sekolah, saya terkejut tengok muka Boss 'putih'. Kalau toreh sure tak keluar darah!

Berdebar saya melihat keadaan itu. Perlahan2 saya gerakkan dia dan suruh dia mandi. Meraba2 lah kawan ni nak ke bilik air. Katanya semua benda terbalik. Sebaik dia selesai membersihkan diri, saya bawa dia ke Darul Ehsan Medical Centre. Sepanjang perjalanan dia muntah...Aduh...saya pun rasa nak turut sama muntah...

Sampai di DEMC, Kak Liyan mengarahkan Boss baring di katil. Doktor terus datang merawat dan selepas melakukan pemeriksaan mata, telinga, tekak, perut dan entah apa lagi, Doktor mengesahkan Boss ada masalah 'in-balance'. Ada sesuatu di telinganya yang mengganggu keseimbangannya. Doktor pun cucuk dia dengan ubat, masukkan melalui drip satu lagi jenis ubat dan masukkan air pulak...perlahan2 saya lihat wajahnya semakin merah.

Saya tinggalkan Boss di DEMC seketika untuk ke pejabat. Ada workshop pagi ni, ada beberapa surat penting yang perlukan tandatangan saya dan ada satu masalah yang perlukan penyelesaian segera. Sampai di pejabat, kecoh lah pulak kisah saya jadinya...Tapi alhamdulillah, mereka memahami.

Saya berkejar semula ke DEMC, dan dalam perjalanan, Boss called kata yang dia dah discharge diri dia dan dah pun ada kat Bus Stop tunggu saya. Apalah mamat ni??? Sabarlah dulu....

Sampai di rumah, Boss tido dan tido..Hanya bangun bila saya gerakkan suruh solat dan makan. Pastu tido balik hinggalah lepas saya balik ambik Abey dari sekolah. Masih pucat, tapi jauh lebih baik dari pagi tadi.

Esok, saya akan ke Pulau Perhentian. Ini hal kerja, di samping mengambil peluang berehat dan lari sebentar dari kesibukan dan kekalutan. Namun, hati saya bersimpang siur...excitement lenyap melihatkan keadaan Boss yang tidak menggembirakan dan melihat wajah bujang2 di rumah yang redup semacam je....

Oh Perhentian!!! Akan ku jejaki bumi bertuah itu dan akan ku rakamkan kenangan indah di sana: bersama hati yang gundah gulana!!!

2 comments:

Krafdunia Design said...

he hee. boss dah baik la..saja nak manja ha ha ha. Selamat enjoy d Pulau Perhentian, cantik tempat tu, boss dah pegi masa bujang dulu hu hu.

AnSar said...

Amboii k su.. bjalan sakan nmpak.. ronda2 pulau perhntian yek..besnye.. sy x pun penh smpai situ kak..

sy main2 salji skit je... tu pun dah kebas kaki tangn.. nmpk sgt sesuai duk tmpt omputeh ni lama...

btw thank.. doa2 le slalu sy selmt settlekn master n phd yek..