Tuesday, March 22, 2011

Bell's Palsy

Saya mendapat berita yang Prof MKI sedang mengalami penyakit Bell's Palsy. Sama seperti yang dialami oleh anak lelaki saya, Jimie, baru-baru ini.

Saya sempat berbual dengan beliau yang sedang 'sepatutnya berehat' di rumah. Kenyataannya beliau masih sibuk menyiapkan itu dan ini, dan jadual beliau masih padat. Kami sama-sama ketawa bila beliau katakan yang beliau tidak boleh berehat kerana saya menalipon beliau...

Saya doakan Prof MKI tabah menghadapi ujian Allah ini. Ianya kelihatan kecil di mata kita yang memandang, namun dari apa yang anak saya alami, ianya amat meresahkan.

Insyaallah Prof akan sembuh sepenuhnya tidak lama lagi dan terimakasih atas nasihat-nasihat yang diberikan kepada saya dalam perbualan singkat kami tadi.

Kata orang bijak pandai, bila kita menyayangi seseorang hanya kerana Allah, kita akan sentiasa menghargai orang yang kita sayang itu biar dalam keadaan apa pun. Alhamdulillah.

1 comment:

ummi68 said...

salam, semuga sembuh seperti sediakala