Tuesday, March 29, 2011

Doa...Subahanallah.

Saya dan Boss berdepan dengan situasi yang amat menekan baru-baru ini. Tidak terkira kesedihan dan kegundahan hati kami dalam menghadapinya. Tuhan saja yang tahu, kerana sesungguhnya kami tidak bersedia untuk berkongsi dengan sesiapa pun apa yang sedang kami lalui.

Setiap malam kami bangun menghadapkan wajah kami kepadaNya sambil menangis dan meratap mengharap belas kasihanNya agar Dia memperkenankan permintaan kami. Kami juga berpuasa sunat sambil tidak putus-putus berdoa dalam segala keadaan.

Saya mengusung 'counter' zikir ke mana-mana saya pergi untuk menghabiskan 4,444 kali selawat tafrijiyah/nariyah (seperti yang diajarkan oleh Ustaz Ali sewaktu di Mina), memohon agar dilepaskan kami dari kesusahan yang sedang kami alami.

Terus terang, otak kami yang dangkal tidak menjangka kami akan berjaya dalam usaha kami. Namun kami begitu pasti Allah akan memperkenankan doa kami. Kami begitu yakin bahawasanya Dia mendengar luahan hati kami. Segala yang berlaku adalah aturanNya, dan Dia sedang menguji kami.

Berapa banyak airmata yang gugur tidak mampu kami ceritakan. Ada ketikanya Boss akan memegang dada kirinya yang terasa menyucuk-nyucuk. Saya sendiri terasa tidak mampu menghadapi migrane dan urat tengkuk tegang bila terlalu tertekan.

Alhamdulillah....hari ini kami menerima berita gembira. Terungkai sudah simpulan keresahan kami. Tuhan itu Maha Pengasih dan Penyayang. Tiada yang mustahil bagiNya. Seandainya Dia kata Jadi, maka jadilah ia. Doa yang kami panjatkan dengan sepenuh hati kami diperkenankanNya.

"Mintalah pertolongan dengan sabar dan mengerjakan solat...."

5 comments:

pB said...

syukur alhamdulillah

Suria Kelang said...

pB, terimakasih. Memang amat2 bersyukur....

dilla said...

salam Puan..saya pun turut bersyukur kepada Allah SWT...Alhamdullillah...Dilla

Pak Man laksam said...

Semoga semua nya baik-baik belaka....Insya Allah.

Ahmad Azhar Wagiran said...

suria/ naha,
orang hebat memang akan diduga dengan dugaan yang hebat juga; sebab mereka ni mampu...