Wednesday, September 28, 2011

Motivasi

Saya sedang dilambung angan-angan tinggi melangit. Dalam kekalutan menjalankan sesuatu yang tidak menggembirakan, saya mendapat satu kesempatan. Subhanallah....betapa bersyukurnya saya....Tiada kata dapat menggambarkan betapa saya amat mendambakan kegembiraan ini.

Tadi saya dapat peluang duduk bersama mereka yang memahami gelora di hati saya. Kami bercakap dalam rentak dan alunan yang sama - seperti beberapa tahun lalu, terutamanya ketika kami berada di beranda rumah yang kami diami di Chetpet, Chennai, India sambil menghirup udara pagi dan menikmati chai buatan Kaka....

Terharu bila kami diberi peluang lagi untuk sama-sama merealisasikan impian yang tidak kesampaian. Kali ini impian kami akan membawa kami ke sebuah lagi tempat yang lebih kurang 'hebat'nya dengan India.... Kami tersenyum di dalam hati sambil menggaru kepala yang tidak gatal tatkala diajukan soalan samada kami mampu melaksanakan tugasan yang dipinta....

Saya serahkan kepada Yang Maha Esa urusan kami ini. Dia lebih tahu apa yang terbaik buat saya. Bukan kerana wang ringgit atau kedudukan atau jawatan yang saya cari...kerana pekerjaan saya sekarang memberi kesemua itu. (Nota: Gaji saya cukup untuk membiayai diri saya dan keluarga. Itu makna wang bagi saya - ia mencukupi, tiada lebihan dan tiada kekurangan). Saya teruja untuk melaksanakan apa yang menjadi minat saya selama ini. Membina sebuah sistem yang akan digunapakai dan memberi manafaat kepada manusia sejagat. Lebih mengujakan jika sistem itu tidak pernah ada di mana-mana....Cita-cita saya sejak dulu adalah untuk menjadi 'trend setter, bukan trend follower....

Saya dan dia ada dua bulan untuk mempersembahkan Proof of Concept kami kepada pihak berkuasa di sebuah negara dunia ketiga. Kami juga akan mencari jalan bagi peluang lain. Doakan kejayaan kami.....Peluang yang saya perolehi hari ini akan menjadi motivasi kepada saya untuk terus berlari dan melompat lebih tinggi....

No comments: