Friday, May 23, 2008

Sebab dan akibat

Seronoknya hari ini. Dapat makan-makan ramai-ramai sedap-sedap.

Saya, Dr Shan, Asma Rina, Aznita, Wan Masliza dan Rosnia - disertai oleh bekas pelajar2 saya - Sharifah Juzihaspiza, Wan Nur Mazween, Aizudin dan Salvinia, makan tengahari bersama di TTDI Jaya.

Kami bergurau, bergelak ketawa, bercerita dan masing-masing gembira. Dr Shan kini di UNITAR, Masliza di MMU, Rosnia di (?) sementara As dan Ita masih di tempat lama. Apa yang dapat disimpulkan, reunion kami penuh makna yang tersirat.

Kegembiraan dan kepuasan jelas tergambar di wajah mereka yang telah meninggalkan tempat istimewa itu. Hanya kami yang faham apa maksudnya.

Dr Shan asyik bercerita tentang biliknya yang besar, sesuai sungguh dengan dia yang rajin tidur tengahari, siap dengan itu dan ini. Mas bercerita tentang kelasnya yang hanya dua kali seminggu, biliknya yang cozy dan kesungguhannya cuba menyiapkan PhDnya, sementara saya pula asyik ketawa melihat mereka.

Kami miss Dalila dan Nuar. Dell pasti tak sabar menunggu kelahiran anak sulung selepas lama menanti (dia kini di UM), Nuar pula jauh di Down Under. Makin pandai kecek omputih lah ye? Kalu tak asyik cakap pahang je...

Saya dan Dr Shan ingin mengucapkan terimakasih kepada si dia yang berjaya membuat kami mengambil keputusan untuk berhenti berjuang di sana. Kalaulah tidak kerana kebiadapannya terhadap kami, kami pasti masih di sana, dan kehidupan kami tidak akan menjadi lebih baik...

Everything happens for a reason!

No comments: